Заміна гальмівної рідини в автомобілі

замена тормозной жидкости в автоЗамислюючись про швидкісні можливості автомобіля, чомусь не прийнято говорити про його властивості гальмування. Але ж від цього залежить безпека на дорогах та збереження людського життя.

Водії не завжди довіряють виробникові, вважаючи деякі заходи це зайва пересторога. Так, в кожній сервісній книжці зазначено, коли міняти гальмівну рідину (ГР). Рекомендовано виконувати це раз в 1-3 роки або з урахуванням пробігу не більше 40 000 км. Для швидкісних авто ці значення зменшуються в рази. Але автовласники виправдовують себе тим, що нерегулярно користуються машиною або тим, що зайві витрати не потрібні, достатньо долити засіб – і все буде о’кей.

Фізична сутність гальмівної рідини

Робочий склад функціонує при жорсткому режимі роботи. При переміщенні машини в районі міської межі швидкість обмежена, але й в цих умовах гальмівна рідина розігрівається до + 150 ° С. Коли автомобіль надмірно навантажений, тягне за собою повний причіп, транспорт піднімається під гірку або водій звик різко стартувати і зі скрипом гальмувати, термічний показник гальмівної рідини збільшується до + 200 ° С.

Це відповідає технічним можливостям складу, однак на якість продукту впливає всмоктування води, в результаті чого температура кипіння падає. Існуюча залежність сильно впливає на показники гальмівної системи: поглинання до 3% вологи веде до зменшення t кипіння на 40-50 °, а це вже небезпечно. А якщо гігроскопічність виявиться вищою? Педаль починає «провалюватися» і успішне гальмування при цьому неможливо. До того ж рідина забруднюється мікрочастинками іржі і гуми, що потрапляють до складу в результаті зносу елементів гальмівних циліндрів. А це призводить до додаткової корозії деталей.

При розгерметизації системи гальмування частина ГР виливається, а інша, схильна до впливу повітря, що вимагає позапланової заміни гальмівної рідини після усунення неполадок.

Як автовласникові самому зрозуміти, що пора міняти робочий склад

Забруднення надають каламутність. А відсоток води визначається спеціальним тестером. Щоб бути впевненим у точності зроблених вимірів, краще купувати імпортний прилад не китайського виготовлення. Кишеньковий пристрій нагадує ручку, працює від пальчикового елемента живлення, має кілька світлодіодів, один з яких відповідає ступеню «водності» ГР. Існують і інші технічні версії тестерів, однак принцип роботи у них однаковий.

Вибір рідини

Існує 3 класу-стандарту, які відрізняються спектром властивостей і складом компонентів:

  • DOT 3. Підходить для машин з передніми дисковими гальмами або барабанними аналогами. Цей стандарт вважається минулим століттям, так як враховував рідини на основі двоатомних спиртів, активно всмоктують вологу.

  • DOT 4. Рекомендується для авто з дисковими гальмами на всіх колесах. Має в складі інгредієнтів борну кислоту, активно взаємодіє з водою і парами. Складні ефіри збільшують період використання ГР.

  • DOT 5. Підходить для вентильованих гальм. Має подібний склад, але відрізняється підвищеною температурою закипання. Зручна для заливання в гоночні боліди і супершвидкісні авто.

Водії використовують стандарт DOT 4, які вказано на ємності з вмістом. Зовсім не обов’язково дотримуватися конкретної марки виробника – досить вибрати відповідний стандарт. Використання гальмівної рідини більш низького класу, ніж потрібно, призведе до виходу з ладу і необхідності заміни всієї гальмівної системи.

За хімічним складом вибирають силіконові (менш гігроскопічні, але слабо змащують деталі) або гліколеві (мають хорошу в’язкість і смазиваемость, проте краще вбирають вологу).

СТО «Масленка» пропонує заміну гальмівної рідини для всіх марок легкових автомобілів. Застосовуємо тільки сертифіковані ГР, випущені виробниками.

Рекомендовано робити разом з цією послугою:
*діагностика ходової частини автомобіля.