
В автомобілі, який пересувається по дорозі, багато систем складається з елементів, що піддаються зносу. Активнопрацюючівпускні та випускні металеві клапани нагріваються та розширюються, збільшуючись в розмірах. Проміжки між клапанами та кулачками розподільчого валу змінюють свій початковий розмір, створюючи регулярний шум. В деяких автівках проміжок зменшується, внаслідок чого клапани отримують термічне ушкодження, що негативно позначається на характеристиках руху.
Якщо прогавитицей час, справа завершиться складним та дорогим ремонтом. Тому виробники для кожної моделі машини визначають середній термін пробігу по автошляхах, після якого треба відвідати СТО з метою корегування теплового проміжку клапанів. Впускні елементи відповідають за доправлення до циліндрів мотору повітряно-паливної суміші, а випускні клапани мають справу з відпрацьованим продуктом, що у вигляді вихлопних газів виходить назовні.
Як проводиться відновлення проміжків
Для перевірки на налаштування потрібного розміру клапанних проміжків потрібно, щоб машина охолола і двигун був не розігрітим. Впускні клапани мають один проміжок, а випускні – інший. Визначається їхнє призначення наступним чином: напроти труб відповідного колектора розмішені аналогічні клапани.
До початку проведення робіт бажано:
* перевірити фіксацію корпусу підшипників розподільчого валу;
* упевнитися, чи суміщені мітки на його зірочці та шківі колінчастого валу;
* зробити потрібний натяг ланцюга.
Регулювання виконується 2 методами:
- щупом. Цей спосіб вважається не зовсім результативним, бо неспроможній врахувати геометрію поверхонь з їхніми нерівностями;
- планкою з мікрометром. Надає більш точні заміри, за півгодини вдається перевірити та налагодити усі 8 проміжків. Помилка виключена, бо плашка має номер клапана та вказаний кут пересування колінвалу для виконання корекції.
Особливості теплового режиму на автомобілях з ГБО
Cлід знати наступне: пропан-бутанова суміш має більш високе октанове значення, ніж бензин (110 проти 95 чи 98). Тому їй потрібний додатковий час для згоряння. Процес продовжується навіть тоді, коли відкривається випускний клапан: полум’я виходить за межі паливної камери та циліндрів. Це стає причиною надмірного нагріву лямбди, каталізатора та частин клапанів.
Для водіїв, що полюбляють підвішену швидкість та оберти, хочемо нагадати, що подібне пересування призведе до деформації сідел клапанів, які у режимі горіння зможуть працювати значно менший термін. Тому теплові проміжки потрібно регулювати у 2-3 рази частіше, ніж радить виробник. Це не дасть активно підгоріти крайкам елементів, дозволить підсилити компресію та інші параметри руху.
Коли бажано відновлювати тепловий проміжок клапанів
Налагодження виконуються відповідно терміну регулювання, вказаному у технічному паспорті на автомобіль. Це може бути як 50 000 км, так і 90 000 км. Але краще враховувати моменти, які пришвидшують знос деталей: швидку їзду, використання автомобіля на межі вантажних можливостей, різке гальмування та інше.
Якщо ви помітили збільшені витрати пального, відзначаєте нерівномірне швидкісне пересування без видимих причин, чуєте троїння двигуна, який погано запускається, та стуки на ділянці глушника, перевірте свої підозри щодо потенційних несправностей на СТО.
Що ще можна одразу зробити
- Перевірку відповідності проміжку електродів у свічках запалювання.
- Коригування сили натягу ременя генератора.
- Відзначити наявність чи відсутність тріщин на кришці датчика-розподільника та люфту його екрана.
- Перевірку відкриття заслінок дроселя в карбюраторних моделях авто.
- Заміну мастила, паливного та повітряного фільтрів.
Результат роботи
Правильне виставлення проміжків сприяє нормалізації їх розмірів в межах мінімальних значень. Це дозволяє якісно регулювати газорозподільні фази та збільшувати тривалість експлуатації запчастин. Прогрів мотора потрібно виконувати на середніх оборотах, щоб попередити значні ударні впливи на торцеві частини клапанів.
Нескладна на вигляд процедура регулювання теплових зазорів вимагає уважності, зосередженості та відпрацьованих навичок. Самостійне втручання в конструкцію автомобіля може погіршити ситуацію, яка приведе в підсумку до значних фінансових витрат на ремонт клапанів та інших деталей.