Зупинити 1,5-3-тонну машину завдання не з простих. Щоб впоратися з розгоном на 80-120 км / год, потрібно енергії руху протиставити іншу силу, іменовану тертям.

Механізми та деталі, що входять до складу гальмівної системи
Гальмівна система, що здатна здійснити протидію переміщенню авто, складається з таких компонентів:
– педаль. Саме від неї йде подальша взаємодія між колесами та блокувальний рух компонентами;
– підсилювач мембранного типу. Використовуючи принцип вакуумного розрідження, підвищує рівень впливу на шток;
– супорти з колодками (заміна гальмівних колодок виконується кожні 10 000-15 000 км) і поршнями. Обов’язкові для передніх коліс;
– барабани з колодками та робочим циліндром;
– регулятор тиску (бере участь в гальмівному комплекті задньої пари коліс);
– головний циліндр, що переводить механічну роботу штока в тиск гідравлічного типу;
– металеві комунікації з гальмівною рідиною. Беруть початок від гальмівного циліндра і підводять рідкий компонент до колісних механізмів скидання швидкості.
Дискові або барабанні моделі
Гальмівні колодки в дисковій конструкції розташовуються з зовнішньої сторони коліс, у зв’язку з чим отримують нашарування з бруду, пилу і шматків листя. У барабанних конструкціях колодки розташовані всередині, тому максимально захищені від сторонніх налипань. Вони використовуються довше, проте менш потрібний через нездатність швидко зупиняти транспортний засіб. В автомобілях з підвищеною потужністю монтують 4 дискових гальма. На легкових моделях барабанні колодки ще можна знайти на задніх колесах, але в основному застосування обмежується вантажною технікою.
Передні гальма зношуються швидше, адже при скиданні швидкості пріоритетне навантаження отримують перші колеса автівки.
Гальмівні колодки являють собою металеву деталь з приклеєною або приєднаною на заклепках фрикційною накладкою. Її виготовляють з полімерів, каучуку, кераміки, намагаючись зменшити ступінь зносу і підвищити термостійкість в умовах екстреного гальмування. У процесі роботи вони стоншуються, пищать і отримують тріщини, тому важливо періодично перевіряти стан цих деталей.
Зручно, коли стоять датчики зносу: механічні (скоба) або електронні. Вартість заміни гальмівних колодок від 300 грн, барабанних аналогів від 500 грн. Китайська продукція коштує на 30% дешевше, але зітреться значно швидше.
З чим доводиться стикатися водіям
1. Деформація дисків
З’являється в разі їзди по пересіченій місцевості, тривалого буксирування. В межах міста небезпеку становлять поливальні автоматичні системи, вода від яких здатна потрапити на дуже гарячі диски. Наслідком буде набридаючи гойдання автомобілю і непередбачена дія АБС.
2. Видимий дим
Можливі 2 причини: зіпсовані колодки або витік гальмівної рідини, яка тече по елементах системи. Тягучий склад створить на колодках плівку, через що погіршиться якісне тертя.
3. Залипання супорту
В процесі окислення супорти працюють гірше, «направляючи» машину в сторону, при цьому стирання колодок буде прискореним.
4. Дефекти шлангів гальмівної системи
Гума може тріснути, зламатися або порватися. Порушення цілісності впливає на гідравліку системи, утримування автомобіля в одному напрямку при їзді. Максимальна шкода, який виникне перестануть працювати гальма.
5. Опущене гальмо стоянки при переміщенні
Ручник забувають знімати в основному недосвідчені водії. Результатом упущення є повільний набір швидкості, в більш складних випадках застопоряться троси приводу, а машина лишиться на місці.
Щоб ви могли без побоювання пересуватися по місту і за його межами, враховуючи дорожні знаки та зупинки, не забувайте про стан гальмівної системи. Кожен з її компонентів вносить свій важливий внесок в роботу механізму скидання швидкості. Зовсім недорого коштуватимуть нові колодки, шланги, що комплектує супортів і заміна гальмівних дисків (ціна останніх від 500 грн). Звертайтеся на столичні СТО «Масленка», які розташовані в 3-х районах міста.